FAQ

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Produkty i usługi

Co oferuje Baza fanatycydruku.pl?

Jesteśmy drukarnią oferującą produkcję materiałów poligraficznych na zamówienie składane przez internet. Pełną ofertę dostępnych produktów znajdziesz na naszej stronie. Jednocześnie mamy ambicje realizować zamówienia indywidualne. Nietypowe potrzeby naszych klientów są dla nas najciekawszym wyzwaniem.

Czy mogę złożyć zamówienie na produkt, którego nie ma w ofercie standardowej?

Realizujemy również zamówienia na inne produkty. Prosimy o przysłanie specyfikacji mailem, a odeślemy odpowiedź z ewentualną wyceną i terminem realizacji. Możesz również opisać swój pomysł potocznymi słowami jeżeli nie wiesz jak to określić parametrami technicznymi.

Czy klienci zza granicy mogą korzystać z Bazy fanatycydruku.pl?

Można zamówić produkt z dostawą za granicę Polski. W takim przypadku prosimy o wiadomość mailem aby uzgodnić parametry dostawy, gdyż podane ceny dotyczą dostaw na terenie kraju.

Składanie zamówień

Czy mogę złożyć zamówienie na produkt, którego nie ma w ofercie standardowej?

Realizujemy również zamówienia na inne produkty. Prosimy o przysłanie specyfikacji mailem, a odeślemy odpowiedź z ewentualną wyceną i terminem realizacji. Możesz również opisać swój pomysł potocznymi słowami jeżeli nie wiesz jak to określić parametrami technicznymi.

Czy można zrezygnować z zamówienia?

Nieopłacone zamówienie można anulować poprzez usunięcie go w swoim koncie. Jednak zamówienia już opłacone i skierowane do realizacji nie mogą być cofnięte.

Czy można sprawdzić na jekim etapie jest moje zamówienie?

Tak można. Należy zalogować się na swoim koncie i wejść w zakładkę Moje zamówienia. Zamówienia opłacone oznaczone są jako zamówienia “w realizacji”. Jak tylko nadamy paczkę zamówienie otrzyma status „wysłane”.

Ile mam czasu na opłacenie złożonego zamówienia?

Masz 30 dni na opłacenie swojego zamówienia. Po tym czasie nieopłacone zamówienie jest automatycznie kasowane.

Płatności

Jak zostanie wystawiona faktura?

Faktura jest wystawiana automatycznie. Otrzymasz ją mailem po wysyłce zamówienia. Można ją również pobrać ze swojego konta po zalogowaniu w części Moje konto i podstronie Faktury. Z przesyłką dostarczane są tylko zamówione produkty.

Jak można dokonać płatności?

Praktykujemy przelew bankowy oraz PayU. Płatność PayU jest szybsza ponieważ potwierdzenie otrzymamy w ciągu około 15 minut. Płatność przelewem bankowym zostanie zaksięgowana dnia następnego po płatności. W każdym przypadku opcję “ZAPŁAĆ” znajdziesz w szczegółach zamówienia.

Pliki i projekty

Jak przygotować plik?

Możesz skorzystać z instrukcji produktu w postaci makiety. Pokazuje ona dokładne wymiary produktu z uwzględnieniem sposobu jego produkcji. Zwracamy uwagę, że zamówienia można zazwyczaj przygotować w jednym pliku. Dotyczy to również sytuacji kiedy zamówienie składa się z wielu stron z zadrukiem dwustronnym. Pozwoli to na automatyczne sprawdzenie czy plik jest poprawnie przygotowany. Więcej informacji znajdziesz w zakładce “Sprawdzenie pracy”. Jeżeli masz pytania i wątpliwości napisz do nas na witamy@fanatycydruku.pl.

Jaki ma być format pliku?

Nasza Baza akceptuje wyłącznie pliki w formacie PDF. Tego typu pliki można utworzyć w każdym programie do przygotowania pracy. Jeżeli jednak jest to niemożliwe lub niewygodne napisz do nas.

Jaka powinna być rozdzielczość obrazów w plikach graficznych?

Rozdzielczość obrazów ma znaczenie dla zapewnienia odpowiedniej jakości. Proponujemy utrzymać dla druku offsetowego – nie mniej niż 200dpi, dla druku cyfrowego 150dpi, a w pracach wielkoformatowych np. billboardach nie mniej niż 30dpi.

Jak należy przesyłać pliki do druku?

Przesłanie plików jest możliwe wybierając “Dodaj plik” w polu zamówienia. Nasza Baza akceptuje wyłącznie pliki w formacie PDF. Polecamy takie przygotowanie pracy aby była ona zawarta w jednym pliku jeżeli jest to możliwe. Prace jednoplikowe będą automatycznie sprawdzane przez nasz Preflight. W takim przypadku otrzymasz mailem link do raportu, w którym będzie możliwość akceptacji do druku oraz informacja o ewentualnych błędach. W szczególnych przypadkach dopuszcza się odstępstwo od takiej procedury.

Kłopoty z wgraniem lub przesłaniem pliku lub grafiki do druku?

Jeżeli masz z tym problem opisz go w mailu najdokładniej jak się uda. Podaj nam jakiej przeglądarki używasz (Explorer, Mozilla, Firefox, Safari) i na jakim systemie operacyjnym pracujesz (Windows, iOS, MacOS). Po otrzymaniu tego opisu prześlemy Ci instrukcje co trzeba dokładnie zrobić. Naszym celem jest abyś mógł bez przeszkód otrzymywać zamówione produkty.

Jak są sprawdzane projekty i pliki do druku?

Jeżeli przysyłane materiały są zawarte w jednym pliku PDF to otrzymasz od nas mailem link do raportu po automatycznym sprawdzeniu tego projektu. Jeśli zaś praca jest zawarta w kilku plikach może to potrwać dłużej. W każdym przypadku Baza dokonuje automatycznej weryfikacji przysłanych materiałów.

Co zrobić po negatywnej weryfikacji plików?

Jeżeli otrzymałeś informację o negatywnej weryfikacji plików należy wprowadzić poprawki w swoim projekcie. Proponujemy ponownie wysłać jeden plik zawierający wszystkie strony w dobrej kolejności.

W jaki sposób mogę ponownie przesłać plik po neatywnej weryfikacji?

Ponownie plik wysyła się w taki sam sposób jak za pierwszym razem. Wejdź w szczegóły zamówienia i kliknij “Dodaj plik”.

Dostawa

Jak dokładnie jest określony termin dostawy zamówienia?

Termin dostawy jest liczony od akceptacji plików graficznych oraz dokonania płatności. Jeśli nastąpiło to do godz. 19tej to liczymy czas dostawy od następnego dnia roboczego. Jeśli po godz. 19tej to o jeden dzień dłużej. Samo złożenie zamówienia nie jest wystarczające do uruchomienia produkcji Twojego produktu. W trybie ekspresowym płatność i akceptacja plików musi nastąpić do godz. 10tej.

Jakie jest opakowanie przesyłek?

Produkty są wysyłane w opakowaniach zabezpieczających je w transporcie przed uszkodzeniem. W przesyłce znajduje się tylko zamówiony produkt. Fakturę możesz sam pobrać z Bazy w szczegółach każdego zamówienia lub w zakładce Faktury która znajduje się w sekcji Moje Konto.

Jaką drogą są wysyłane zamówienia?

Wysyłamy produkty za pośrednictwem przesyłek kurierskich. Więcej informacji znajdziesz w “Terminy i płatności”.

Czy za przesyłki jest pobierana dodatkowa opłata?

Wszystkie ceny w naszej Bazie zawierają już koszty standardowych przesyłek. Dodatkowe opłaty mogą dotyczyć tylko opcji jak np. przesyłka ekspresowa. Więcej informacji znajdziesz w “Terminy i płatności”.

Jakie są opłaty za przesyłki?

Ceny produktów w naszej Bazie zawierają już koszty przesyłki. Zostały one tak skalkulowane aby były możliwie najniższe. Dodatkowe opłaty mogą dotyczyć tylko opcji jak np. przesyłka ekspresowa. Więcej informacji znajdziesz w “Terminy i płatności”.

Czy można wprowadzić jeden adres wysyłki dla kolejnych zamówień?

Realizując pierwsze zamówienie podajesz adres wysyłki, który staje się adresem domyślnym. Następne dostawy będą automatycznie realizowane na ten adres. Możesz go zmienić w “Książka adresowa”. Możesz również zrealizować dostawy swojego produktu pod więcej adresów.

Czy przesyłka może odrazu zostać wysłana do mojego klienta?

W polu zamówienia określając adres wysyłki możesz wybrać nadawcę “Klient (no-name)”. Taka przesyłka trafi od razu do Twojego klienta. Nie są pobierane dodatkowe opłaty.

Czy można wysłać moje zamówienie podzielone na wiele adresów?

Możesz wysłać zamówienie na wiecej niezależnych adresów z różnymi metodami dostawy. Należy to określić przed dokonaniem płatności. Polecamy zwracać uwagę na komentarze przy planowaniu przesyłek. Koszt dodatkowego pakowania i dostawy zostanie automatycznie doliczony do ceny zamówienia.

Moje konto

Czy bezpośrednio po utworzeniu konta można składać zamówienia?

Twoje konto jest aktywne już po jego utworzeniu. Otrzymujesz też maila z linkiem do potwierdzenia rejestracji.

Nie dostałem mailem potwierdzenia założenia konta.

Powodem takiej sytuacji może być podany niepoprawny adres mailowy, oprogramowanie blokujące tzw. spam lub inne problemy techniczne. Spróbuj się zalogować lub ponownie utworzyć swoje konto. Gdyby to nie pomogło napisz do nas na witamy@fanatycydruku.pl.

Czy moje hasło jest znane pracownikom FanatykówDruku?

Twoje dane są poufne. Nikt po naszej stronie nie zna haseł Klientów dostępu do Bazy.

Czy jest wymagane konto w Bazie do składania zamówień?

Tak, ale zakłada się je na prawdę szybko. Podajesz tylko swój adres email i hasło. Dla uproszczenia Twój email jest jednocześnie twoim loginem.

Czy moje dane osobowe są bezpieczne w Bazie?

Dane naszych klientów są odpowiednio zabezpieczone na naszych serwerach i służą jak najlepszej realizacji Twoich zamówień. Nie udostępniamy ich firmom i osobom trzecim do celów marketingowych ani żadnych innych celów. Systemy bankowości elektronicznej i zintegrowany system płatności PayU gwarantują poufność przeprowadzanych transakcji.

Czy można zmienić hasło dostępu do Bazy?

Oczywiście w każdej chwili możesz wprowadzić nowe hasło dostępu do Bazy. W tym celu wejdź na "Moje konto / Moje dane".

Czy moje zamówienia są przechowywane w Bazie?

Tak. Twoje zrealizowane zamówienia są w Bazie przechowywane bezterminowo.

Technologia

Czy druk zamówionych produktów jest wykonywany w oparciu o proof?

Dzisiejsze technologie nie wymagają stosowania proofa, czyli odbitki próbnej. Profile ICC oraz normy ISO pozwalają na uzyskanie odpowiedniej kolorystyki. Oczywiście możemy proof wykonać na zamówienie. Znajduje się od na liście dostępnych produktów.

Czy konieczne jest lakierowanie wydruków lub foliowanie?

Zaproponowane sposoby wykończenia każdego produktu wynikają z przyjętych najlepszych form uszlachetniania i zabezpieczania druków. Wykonywane jest to np. lakierem zabezpieczającym dyspersyjnym, offsetowym lub UV oraz foliowaniem. Właściwą formę możesz wybrać w szczegółach produktu podczas określania jego parametrów. Jeśli masz inny pomysł przyślij nam wiadomość. Czasami projekt graficzny może wymagać innej formy lakierowania lub wykończenia powierzchni.

Czy wybierane papiery lub inne podłoża są na pewno właściwe?

Oferta każdego produktu zawiera listę odpowiednich podłoży. Są to surowce najlepsze do tego produktu i najczęściej stosowane. Jeżeli masz wątpliwości napisz do nas.

Dlaczego występują różnice w kolorach pomiędzy monitorem komputerowym a wydrukiem?

Monitory wyświetlają kolory elektronicznie, natomiast maszyny drukarskie wykorzystują farby i tonery. Przy większości monitorów będą występowały różnice niezależnie od stosowanych technik i materiałów drukarskich.

Jakie są różnice w stosowanych sposobach lakierowania?

Lakierowanie ma na celu zabezpieczenie druku lub nadanie mu specjalnego wyglądu. Lakier offsetowy i dyspersyjny zabezpiecza druk. Lakier UV oraz lakier dyspersyjny matowy i błyszczący zmieniają powierzchnię. Lakier UV posiada najwyższy połysk i może być nakładany wybiórczo na wybranych miejscach lub na całej powierzchni produktu.

Jaka jest jakość produkcji FanatykówDruku i czy spełnia ona jakieś normy?

Przestrzegamy normy jakości ISO 12647-2. Spełniamy najwyższe standardy kontroli jakości od przysłanych plików graficznych do wysłania przesyłki do klienta. Podczas produkcji wykorzystujemy urządzenia do spektrofotometrycznej kontroli drukowanych kolorów.

Czy można wydrukować prace w innych kolorach niż CMYK, np. w kolorach Pantone?

Cennik w Bazie dotyczy drukowania w CMYK. Możemy oczywiście zrealizować zamówienie w kolorach dodatkowych. Niemniej takie prace musimy indywidualnie wycenić. Napisz do nas na witamy@fanatycydruku.pl.

Jak należy rozumeć gramaturę papieru i jakie ona ma znaczenie?

Gramatura papieru ma zasadnicze znaczenie dla cech produktu. Im jest wyższa tym papier jest grubszy i cięższy. Dlatego cieńsze gramatury, rzędu 90-150 nadają się najlepiej na ulotki i katalogi. Gramatury wyższe, rzędu 300-350 są najlepsze do wizytówek i zaproszeń. Papier posiada jeszcze inne parametry takie jak jego powierzchnia, przezroczystość, wiotkość.

Co oznacza zadruk jednostronny lub dwustronny oraz 4/0 czy 4/4?

Określenia te opisują ilość kolorów po obu stronach drukowanych arkuszy papieru. I tak 4/0 jest tym samym co zadruk jednostronny, a 4/4 co zadruk dwustronny. Cyfra 4 oznacza cztery kolory, czyli tzw. CMYK. W czterech kolorach drukowane są wszystkie zdjęcia.

Jakie są różnice w rodzajach papieru?

Najczęściej stosowane są papiery kredowane i papiery offsetowe. Kredy zarówno błyszczące jak i matowe najlepiej nadają się do wykonywania wizytówek, ulotek, plakatów, katalogów. Papier offsetowy natomiast do papierów firmowych, innych papierów z nadrukiem do późniejszego zadruku w drukarkach biurowych, kalendaria. Jeśli masz wątpliwości w doborze najlepszego podłoża napisz do nas.

Reklamacje

W jaki sposób składa się reklamacje?

Do złożenia reklamacji potrzebne jest wypełnienie formularza dostępnego w szczegółach zamówienia. Powinny w nim znaleść się możliwie szczegółowe powody. Na dole każdej strony również znajdziesz link do reklamacji.

Jaki jest termin rozpatrzenia reklamacji?

Reklamacje należy składać w czasie do 14 dni od otrzymania przesyłki. Zazwyczaj jeśli wystąpi reklamacja jest ona rozwiązywana w pierwszych dniach roboczych po jej złożeniu. Jeśli jednak sprawa okazałaby się bardziej skomplikowana poinformujemy Cię mailowo o jej przebiegu.